РОДИТЕЛЬСКИЙ УНИВЕРСИТЕТ

Уважаемые родители!

На базе  учреждения образования "Ремельская средняя школа" начал свою работу Родительский университет.

Цель университета: создание условий для повышения родительской компетентности, гармонизации детско-родительских отношений в семье.

Руководит работой университета заместитель директора по воспитательной работе:

Козак Ольга Васильевна (ректор университета).

В состав родительского университета входят две кафедры:

кафедра правовых знаний и конструктивного взаимодействия (Нагар Л.Н.);

кафедра возрастной и семейной психологии и педагогики (Семенова А.С.).

В связи с эпидемиологической ситуацией в стране, занятия будут проводится дистанционно, а с материалами занятий можно ознакомиться на сайте учреждения образования.

 

Загад аб стварэнні бацькоўскага ўніверсітэта

Аб арганізацыі бацькоўскага ўніверсітэта

 

З мэтай стварэння ўмоў для павышэння бацькоўскай кампетэнтнасці, гарманізацыі дзіцяча-бацькоўскіх адносін у сям’і і ў адпаведнасці з інструктыўна-метадычным пісьмом Міністэрства адукацыі Рэспублікі Беларусь “Асаблівасці арганізацыі сацыяльнай, выхаваўчай і ідэалагічнай работы ва ўстановах агульнай сярэдняй адукацыі ў 2020/2021 навучальным годзе”

ЗАГАДВАЮ:

  1. Працягнуць работу бацькоўскага ўніверсітэта на базе дзяржаўнай установы адукацыя “Рамельская сярэдняя школа” ў 2021/2022 навучальным годзе .
  2. Адказнасць за арганізацыю і работу бацькоўскага ўніверсітэта ўскласці на намесніка дырэктара па выхаваўчай рабоце Казак Вольгу Васільеўну.
  3. Намесніку дырэктара па выхаваўчай рабоце Казак В.В. распрацаваць і зацвердзіць Палажэнне аб бацькоўскім універсітэце да 04.09.2021.
  4. Назначыць кандыдатуры педагагічных работнікаў для кіраўніцтва кафедрамі ўніверсітэта:

кафедра прававых ведаў  і канструктыўнага ўзаемадзеяння– кіраўнік – Нагар Любоў Мікалаеўна, педагог сацыяльны;

кафедра педагогікі і ўзроставай і сямейнай псіхалогіі – кіраўнік Сяменава Ганна Сяргееўна, педагог псіхолаг  да 01.09.2021.

  1. Класным кіраўнікам 1-11 класаў правесці анкетаванне бацькоў (законных прадстаўнікоў) вучняў з мэтай выяўлення цяжкасцей і праблем сямейнага выхавання, апрацаваць атрыманыя дадзеныя і перадаць кіраўнікам кафедр для вызначэння тэматыкі заняткаў ва ўніверсітэце да 15.09.2021.
  2. Намесніку дырэктара па выхаваўчай рабоце Казак В.В. сумесна з кіраўнікамі кафедр і класнымі кіраўнікамі падрыхтаваць план работы бацькоўскага ўніверсітэта да 01.10.2021.
  3. Кантроль за выканнем дадзенага загада ўскласці на намесніка дырэктара па выхаваўчай рабоце Казак В.В.

 

Дырэктар школы                                                             Н.М. Пыталь

свернуть

Палажэнне аб бацькоўскім ўніверсітэце

ПАЛАЖЭННЕ

аб бацькоўскім універсітэце

 

Ι. Агульныя палажэнні

  1. Дадзенае палажэнне ўстанаўлівае мэту, асноўныя задачы і парады ффукцыяніравання бацькоўскага ўніверсітэта (далей – універсітэта).
  2. Універсітэт адкрыты і працуе на базе ДУА “Рамельская сярэдняя школа”.
  3. Мэта ўніверсітэта – стварэнне ўмоў для павышэння бацькоўскай кампетэнтнасці, гарманізацыі дзіцяча-бацькоўскіх адносін у сям’і.
  4. Асноўныя задачы, рашаемыя ў рамках універсітэта:

Стварыць сістэму безупыннай псіхолага-педагагічнай адукацыі бацькоў (законных прадстаўнікоў) і садзейнічаць фарміраванню ў іх бацькоўскіх кампетэнцый, якія адпавядаюць выклікам сучаснасці;

Садзейнічаць павышэнню адказнасці бацькоў (законных прадстаўнікоў) за выхаванне дзяцей і пашырэнню іх прававых ведаў;

Папулярызаваць станоўчы вопыт сямейнага выхавання.

  1. У сваей рабоце універсітэт кіруецца:

Кодэксам Рэспублікі Беларусь аб адукацыі;

Кодэксам Рэспублікі Беларусь аб браке і сям’е;

Інструктыўна-метадычным пісьмом Міністэрства адукацыі Рэспублікі Беларусь “Асаблівасці арганізацыі сацыяльнай, выхаваўчай і ідэалагічнай работы ва ўстанове адукацыі ў 2021/2022 навучальным годзе”;

дадзеным Палажэннем;

іншымі нарматыўнымі прававымі актамі Рэспублікі Беларусь,

метадычнымі матэрыяламі Міністэрства адукацыі Рэспублікі Беларусь.

  1. Універсітэт знаходзіцца ў непасрэдным падпарадкаванні дырэктара школы.
  2. Кіраўніцтва работай універсітэта здзяйсняе намеснік дырэктара па выхаваўчай рабоце (Рэктар універсітэта).
  3. У склад універсітэта ўваходзяць 2 кафедры:

Кафедра прававых ведаў  і канструктыўнага ўзаемадзеяння;

Кафедра педагогікі і ўзроставай і сямейнай псіхалогіі.

  1. Кіраўніцтва кафедрай здзяйсняе педагагічны работнік (кіраўнік кафедрай), якому дадзеная функцыя прызначана загадам дырэктара школы.
  2. На афіцыйным інтэрнэт-сайце ўстановы адукацыі ствараецца рубрыка “Бацькоўскі ўніверсітэт” з магчымасцю інтэрактыўных зносін мэтавай аўдыторыі. Адміністрыраванне рубрыкі здзяйсняе настаўнік інфарматыкі, якому дадзеная функцыя прызначана загадам дырэктара школы.

 

II Дзейнасць універсітэта

  1. Арганізацыя адукацыйнага працэса ва ўніверсітэце здзяйсняецца зыходзячы з запытаў бацькоў і законных прадстаўнікоў непаўналетніх.
  2. Навучальны год ва ўніверсітэце пачынаецца з 15 кастрычніка і заканчваецца не пазней 25 мая навучальнага года і складаецца з 4-х сесій:

1-ая сесія - кастрычнік-лістапад;

2-ая сесія – снежань-студзень;

3-ая сесія – люты-сакавік;

4-яя сесія – красавік-май.

  1. Тэматыку заняткаў ва ўніверсітэце распрацоўваюць кіраўнікі кафедр з улікам запытаў бацькоў і законных прадстаўнікоў непаўналетніх.
  2. Да правядзення заняткаў ва ўніверсітэце могуць далучацца настаўнікі, спецыялісты розных напрамкаў, а таксама прадстаўнікі бацькоўскай грамадскасці, якія з’яўляюцца прызнанымі спецыялістамі ў сваей прафесіянальнай дзейнасці. Кадравыя рэсурсы фарміруюцца кіраўніком бацькоўскага ўніверсітэта пры падтрымцы дырэктара школы.
  3. Навучанне бацькоў можа здзяйсняцца як у вочнай, так і ў завочнай (дыстанцыйнай) формах.
  4. Навучанне бацькоў арганізуецца па цыклах:

I цыкл для бацькоў навучэнцаў I ступені агульнай сярэдняй адукацыі,

II цыкл – для бацькоў навучэнцаў II ступені агульнай сярэдняй адукацыі,

III цыкл – для бацькоў навучэнцаў III ступені агульнай сярэдняй адукацыі.

  1. Вочная форма навучання складаецца з 2-х модулей: базавы і варыятыўны.
  2. Базавы модуль змяшчае абавязковыя для навучання 4 курса:

I Асновы прававых ведаў,

II Асновы ўзроставай і сямейнай псіхалогіі;

III Асновы педагагічных ведаў;

IV Асновы канструктыўнага ўзаемадзеяння.

Курсы базавага модуля вядуць толькі спецыялісты, якія маюць прафесіянальную адукацыю.

  1. Варыятыўны модуль прадугледжвае навучанне “Бацькі-бацькі”.

Вядучымі курсаў дадзенага модуля з’яўляюцца самыя ініцыятыўныя бацькі, якія з’яўляюцца высока кваліфікаванымі спецыялістамі ў якой-небудзь прафесіянальнай ці прыкладнай дзейнасці.

  1. Пры адсутнасці кваліфікаваных спецыялістаў па асобных напрамках навучання можа выкарыстоўвацца завочная (дыстанцыйная) форма навучання. Дыстанцыйная форма навучання прымяняецца і ў выпадках пагаршэння эпідэміялагічных абставін, і ў сувязі з гэтым, забароны вочных сустрэч з бацькамі.
  2. Заняткі ва ўніверсітэце могуць быць арганізаваны ў выглядзе тэарэтычных семінараў, семінараў-практыкумаў, дыскусійных заняткаў (“круглы стол”, дыспут, дэбаты і інш.); трэнінгавых заняткаў; дзелавых гульняў, педагагічных чытанняў і інш.
  3. Па заканчэнні навучальнага года пры ўмовах наведвання ўсіх заняткаў цыкла бацькі атрымліваюць электронны сертыфікат устаноўленага ўзору установай адукацыі.

        

III. Удзельнікі бацькоўскага ўніверсітэта.

Іх правы і адказнасць.

  1. Усе ўдзельнікі бацькоўскага ўніверсітэта маюць аднолькавыя правы і могуць уносіць прапановы па ўдасканаленню арганізацыі і зместу заняткаў; актыўна ўдзельнічаць у рабоце універсітэта; пашыраць тэматыку вучэбных модулей.
  2. Адказнасць за арганізацыю, падрыхтоўку і правядзенне заняткаў, інфармаванне бацькоў аб рабоце універсітэта нясуць кіраўнікі кафедр і рэктар.
  3. Усе ўдзельнікі ўніверсітэта абавязаны кіравацца агульнапрынятымі нормамі культуры паводзін.

IV.Дакументацыя ўніверсітэта

  1. Ва ўніверсітэце прадугледжана наяўнасць наступных дакументаў:

копія загада аб арганізацыі бацькоўскага ўніверсітэта;

палажэнне аб бацькоўскім універсітэце;

план работы бацькоўскага ўніверсітэта;

формы анкет для бацькоў (3 – па 1-й для кожнага цыкла);

узор электроннага сертыфіката, устаноўленага ўстановай адукацыі.

свернуть

План работы на 2021/2022 навучальны год

План работы

бацькоўскага ўніверсітэта

ДУА «Рамельская сярэдняя школа»

на 2021/2022 навучальны год

У сувязі з эпідэміялагічным становішчам, заняткі бацькоўскага ўніверсітэта 1-ай сесіі праводзяцца  дыстанцыйна. З матэрыяламі заняткаў можна азнаёміцца на сайце ўстановы адукацыі ў рубрыцы "Бацькам"/"Бацькоўскі ўніверсітэт"

 

п/п

Тэмы заняткаў

Адказныя

Час правядзення

Месца правядзення

1-я сесія

Для бацькоў I ступені агульнай сярэдняй адукацыі

1

Лекцыя-практыкум “Дзіця і камп'ютар”

кафедра прававых ведаў  і канструктыўнага ўзаемадзеяння, Нагар Л.М.

23.10

размяшчэння інфармацыі на сайце ўстановы адукацыі

2

Круглы стол “Можна і нельга ў нашай сям'і”

кафедра педагогікі і ўзроставай і сямейнай псіхалогіі, Сяменава Г.С.

23.10

Для бацькоў II ступені агульнай сярэдняй адукацыі

1

Кіналекторый “Бяспека падлеткаў у сетцы Інтэрнэт”

кафедра прававых ведаў  і канструктыўнага ўзаемадзеяння, Нагар Л.М.

23.10

размяшчэння інфармацыі на сайце ўстановы адукацыі

2

Бацькоўская гасцёўня “Стылі сямейнага выхавання”

кафедра педагогікі і ўзроставай і сямейнай псіхалогіі, Сяменава Г.С.

30.10

Для бацькоў III ступені агульнай сярэдняй адукацыі

1

Відэалекцыя “Інфармацыйная бяспека непаўналетніх”

кафедра прававых ведаў  і канструктыўнага ўзаемадзеяння, Нагар Л.М.

30.10

размяшчэння інфармацыі на сайце ўстановы адукацыі

2

Бацькоўскі лекторый “Рэпрадуктыўнае здароўе юнакоў і дзяўчат”

кафедра педагогікі і ўзроставай і сямейнай псіхалогіі, Сяменава Г.С.

30.10

2-я сесія

Для бацькоў I ступені агульнай сярэдняй адукацыі

1

Лекторый “Правы і абавязкі бацькоў у сферы адукацыі”

кафедра прававых ведаў  і канструктыўнага ўзаемадзеяння, Нагар Л.М.

снежань-студзень

размяшчэння інфармацыі на сайце ўстановы адукацыі

2

Бацькоўскі форум “Як зацікавіць дзіця вучобай?”

кафедра педагогікі і ўзроставай і сямейнай псіхалогіі, Сяменава Г.С.

Для бацькоў II ступені агульнай сярэдняй адукацыі

1

Лекторый “Правы і абавязкі бацькоў у сферы адукацыі”

кафедра прававых ведаў  і канструктыўнага ўзаемадзеяння, Нагар Л.М.

снежань-студзень

размяшчэння інфармацыі на сайце ўстановы адукацыі

2

Адкрыты мікрафон “Вольны час школьніка”

кафедра педагогікі і ўзроставай і сямейнай псіхалогіі, Сяменава Г.С.

Для бацькоў III ступені агульнай сярэдняй адукацыі

1

Лекторый “Правы і абавязкі бацькоў у сферы адукацыі”

кафедра прававых ведаў  і канструктыўнага ўзаемадзеяння, Нагар Л.М.

снежань-студзень

размяшчэння інфармацыі на сайце ўстановы адукацыі

2

Дыскусія “Як дапамагчы падлетку пазбавіцца ад комплексаў?”

кафедра педагогікі і ўзроставай і сямейнай псіхалогіі, Сяменава Г.С.

3-я сесія

Для бацькоў I ступені агульнай сярэдняй адукацыі

1

Калаж “Здаровая сям'я-здаровае дзіця”

кафедра прававых ведаў  і канструктыўнага ўзаемадзеяння, Нагар Л.М.

люты-сакавік

кабінет біялогіі

2

Групавая кансультацыя “Псіхалагічныя асаблівасці малодшых школьнікаў”

кафедра педагогікі і ўзроставай і сямейнай псіхалогіі, Сяменава Г.С.

Для бацькоў II ступені агульнай сярэдняй адукацыі

1

Вернісаж ідэй “Узаемадзеянне бацькоў і настаўніка ў выхаванні дзіцяці”

кафедра прававых ведаў  і канструктыўнага ўзаемадзеяння, Нагар Л.М.

люты-сакавік

кабінет біялогіі

2

Вусны часопіс “Сіблінгі: узаемаадносіны, асаблівасці выхавання, прычыны канфліктаў”

кафедра педагогікі і ўзроставай і сямейнай псіхалогіі, Сяменава Г.С.

Для бацькоў III ступені агульнай сярэдняй адукацыі

1

Рэкламная кампанія “Роля бацькоў у працэсе выбару прафесіі і самавызначэнні старшакласніка”

кафедра прававых ведаў  і канструктыўнага ўзаемадзеяння, Нагар Л.М.

люты-сакавік

кабінет біялогіі

2

Пошта даверу “Цяжкасці пераходнага ўзросту”

кафедра педагогікі і ўзроставай і сямейнай псіхалогіі, Сяменава Г.С.

4-я сесія

Для бацькоў I ступені агульнай сярэдняй адукацыі

1

Дыскусійны клуб “Што рабіць, калі дзіця трапіў у дрэнную кампанію”

кафедра прававых ведаў  і канструктыўнага ўзаемадзеяння, Нагар Л.М.

красавік-май

кабінет біялогіі

2

Групавая кансультацыя “Як дапамагчы дзіцяці правільна размеркаваць свой час?”

кафедра педагогікі і ўзроставай і сямейнай псіхалогіі, Сяменава Г.С.

Для бацькоў II ступені агульнай сярэдняй адукацыі

1

Дыскусія “Кібербуллінг. Як абараніць дзяцей у сетцы Інтэрнэт?”

кафедра прававых ведаў  і канструктыўнага ўзаемадзеяння, Нагар Л.М.

красавік-май

кабінет біялогіі

2

Групавая кансультацыя “Маё дзіця становіцца падлеткам”

кафедра педагогікі і ўзроставай і сямейнай псіхалогіі, Сяменава Г.С.

Для бацькоў III ступені агульнай сярэдняй адукацыі

1

Час пытанняў і адказаў “Як дапамагчы дзіцяці ў перыяд падрыхтоўкі да іспытаў? Прафілактыка экзаменацыйнага стрэсу”

кафедра прававых ведаў  і канструктыўнага ўзаемадзеяння, Нагар Л.М.

красавік-май

кабінет біялогіі

2

Групавая кансультацыя “Фарміраванне правасвядомасці і адказнасці старшакласніка за свае ўчынкі. Самаацэнка свайго паводзінаў”

кафедра педагогікі і ўзроставай і сямейнай псіхалогіі, Сяменава Г.С.

 

свернуть