План работы бібліятэкі ўстановы адукацыі
на 2024/2025 навучальны год
Работа з чытачамi
№ |
Змест |
Тэрмін выканання |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Работа з бацькамі |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
1. |
Знаёмства бацькоў з пастановай "Аб памеры і парадку зымання платы за карыстанне падручнікамі і вучэбнымі дапаможнікамі і парадку прадстаўлення іх у дарэмнае карыстанне" |
жнівень-верасень |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
2. |
Кніжная выстава “Маці , тата і я – шчаслівая сям’я” |
пастаянна |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
3. |
Арк-гадзіна для бацькоў “Мая мама – самая лепшая” |
кастрычнік |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
4. |
Работа з бацькамі па камплектаванню фонду бібліятэкі ў рамках акцыі “Падары кнігу ў бібліятэку”. Інфармаванне бацькоў аб уліку, выдачы, вяртанні, замене навучальных выданняў, мастацкай літаратуры ў бібліятэку |
у час класнага бацькоўскага сходу |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
5. |
Выстава-прагляд. Творчасць юных “Выбіраеш прафесію – выбіраеш лёс” |
на працягу года |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
6. |
Інфармацыйны ліст “Што чытаць улетку вашым дзецям” |
май |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
7. |
Аналіз чытацкай актыўнасці, аналіз становішча школьных падручнікаў |
верасень |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
8. |
Інфармацыйны ліст для бацькоў “Дзясяткі папулярных кніг” |
май |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Работа з педагагічнымі работнікамі
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
1 |
Падрыхтоўка літаратурнага каляндара |
раз у паўгода |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
2 |
Інфарміраванне настаўнікаў аб навінках перыядычных выданняў і мастацкай літаратуры, электронных рэсурсаў. Экспрэс - выстава «Хіт-парад навінак» |
па меры паступлення |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
3 |
Падбор літаратуры ў дапамогу правядзення прадметных тыдняў і іншых агульнашкольных і класных мерапрыемстваў |
на працягу года |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
4 |
Інфарміраванне класных кіраўнікоў аб наведванні бібліятэкі вучнямі, задоўжніках бібліятэкі |
1 раз у чвэрць |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
5 |
Дапамога ў падборы дакументаў для падрыхтоўкі педсаветаў і вучэбна-метадычных аб’яднанняў |
на працягу года |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
6 |
Падбор матэрыяла для афармлення ў кабінетах кніжных выстаў на вывучаемую тэму па якім-небудзь прадмеце |
на працягу года |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
8 |
Дапамога настаўнікам-прадметнікам, педагогам і класным кіраўнікам ў правядзенні мерапрыемстваў |
на працягу года |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Работа з чытачамі |
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
1 |
Абслугоўванне чытачоў згодна з графікам работы школьнай бібліятэкі |
на працягу года |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
2 |
Праводзіць гутаркі з чытачамі, якія ўпершыню запісаліся ў бібілятэку аб правілах карыстання бібліятэкай |
на працягу года |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
3 |
Рэкамендацыйныя гутаркі пры выдачы кніг, гутаркі аб прачытаным, гутарка аб рэкамендаванай літаратуры |
на працягу года |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
5 |
Прапаганда літаратуры і перыядычных выданняў згодна ўзроставым катэгорыям чытачоў Выстава – заклік “Гэта мае любімыя кнігі, якія вучаць мяне…” |
на працягу года |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
6 |
Правядзенне аналіза чытання. Індывідуальныя гутаркі з чытачамі - Чытаць гэтыя кнігі прэстыжна - Кнігі, якія ляглі ў аснову блокбастэраў - Што чытаюць у нас? |
На працягу года |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
8 |
Рэйд – праверка захаванасці падручнікаў
Інфармаванне вучняў 5 – 11 класаў аб ўліку, выдачы, вяртанні, замене навучальных выданняў, мастацкай літаратуры ў бібліятэку |
2 чвэрць, 4 чвэрць адзін раз у паўгода |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
10 |
Падбор матэрыяла да прадметнага тыдня і класных гадзін. Аказанне метадычнай дапамогі. |
на працягу года |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
11 |
Выстава літаратуры да падрыхтоўкі экзаменаў. Выстава – заклік “Кнігі, якія патрэбна прачытаць і перачытаць!” |
май |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
14 |
Збор падручнікаў і мастацкай літаратуры |
чэрвень |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Работа з актывам |
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Праверка падручнікаў пры вяртанні ў бібліятэку Падшыўка газет Рамонт літаратуры Удзел у мерапрыемствах бібліятэкі |
Чэрвень На працягу года |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
План тэматычных выстаў і выхаваўчых мерапрыемстваў на / паўгоддзе
|
План тэматычных выстаў і выхаваўчых мерапрыемстваў на 2-е паўгоддзе
№ |
Справы |
Тэрмін выканання |
Адказныя |
1. |
Гадзіна паведамлення для бацькоў “Што чытаюць нашы дзеці?” |
03.01 |
Грыб Р.П. |
2. |
Выстава малюнкаў “Святое Ражджаство Хрыстовае” |
07-15.01 |
Грыб Р.П. |
3. |
Гульня-конкурс “Таццянін дзень у бібліятэцы” |
25.01 |
Грыб Р.П. |
4. |
Кніжная паліца “85 гадоў з дня нараджэння Л.Дайнека” |
28.01 |
Грыб Р.П. |
5. |
Кніжная выстава “165 гадоў з дня нараджэння А.Чэхаў” |
29.01 |
Грыб Р.П. |
6. |
Кніжная паліца “230 гадоў з дня нараджэння А.Грыбаедава” . |
30.01 |
Грыб Р.П. |
7. |
Урок памяці “Уставалі ў строй дзяўчынкі і хлапчукі” да Дня памяці юнага героя-антыфашыста |
08.02 |
Грыб Р.П. |
8. |
Гадзіна паэзіі “Івана Навуменка” – хто ён такі…” да 100 гаддзя з дня нараджэння |
14.02 |
Грыб Р.П. |
9. |
Конкурс чытачоў “Люблю і шаную родную мову” да Міжнароднага дня роднай мовы |
21.02 |
Грыб Р.П. |
10. |
Выстава малюнкаў да дня Абаронцаў Айчыны “Ёсць такая прафесія – Радзіму абараняць” |
17-22.02 |
Грыб Р.П. |
11. |
Кніжная выстава “Рыгора Барадуліна – беларускага пісьменіка і паэта” да-90годдзя з дня нараджэння |
24.02 |
Грыб Р.П. |
12. |
Кніжная выстава да міжнароднага жаночага дня “Яе вялікасць жанчына”. |
07.03 |
Грыб Р.П. |
13. |
Кніжная выстава да Дня канстытуцыі Рэспублікі Беларусь “Асноўны закок для ўсіх”. |
12-15.03 |
Грыб Р.П. |
14. |
Гадзіна паэзіі “Францыска Багушэвіча” – хто ён такі…” да 185 гаддзя з дня нараджэння |
21.03 |
Грыб Р.П. |
15. |
Кніжная выстава “Хатынская трагедыя” (да Дня памяці Хатынскай трагедыі) |
18-22.03 |
Грыб Р.П. |
16. |
Тыдзень дзіцячай і юнацкай кнігі |
24-29.03 |
Грыб Р.П. |
17. |
Кніжная выстава “Беларусь-Расія-саюз роўных” да Дня яднання народаў Беларусі і Расіі |
02-04.04 |
Грыб Р.П. |
18. |
Міжнародны дзень дзіцячай кнігі Дігустація літаратурных навінак “Чытаем, чытаем, староніцы гартаем” |
07.04 |
Грыб Р.П. |
19. |
Віктарына-гульня “Культура народаў свету” |
19.04 |
Грыб Р.П. |
20. |
Кніжная паліца “Чарнобыль у нашай памяці” |
21-26.04 |
Грыб Р.П. |
21. |
Выстава - прагляд “У сэрцах і кнігах памяць аб вайне”. |
05-08.05 |
Грыб Р.П. |
22. |
Тэматычная паліца “Дзень Дзяржаўнага герба і флага РБ” |
05-10.05 |
Грыб Р.П. |
23. |
Гульня-падарожжа “Дзяржаўныя знакі краіны маёй”. |
10.05 |
Грыб Р.П. |
24. |
Гульня “Тата, мама і я – дружная сям’я” да Міжнароднага дня сям’і |
15.05 |
Грыб Р.П. |
25. |
Гутарка-падарожжа па старонках энцыклапедый, даведнікаў і слоўніках “Краіна пытанняў і адказаў” |
22.05 |
Грыб Р.П. |
26. |
Тэматычная паліца-заклік, прымеркаваная да Сусветнага дня без тытуню “Без тытуню цудоўнае жыццё! Ад цыгарэты адмоўся!”
|
31.05 |
Грыб Р.П. |
Фарміраванне бібліятэчнага фонда
1 |
Своечасовае папаўненне і рэдагаванне тэматычных картатэк Вядзенне алфавітнага каталога |
На працягу года |
2 |
Растаноўка літаратуры ў фондзе ў адпаведнасці з табліцай ББК |
На працягу года |
3 |
Сістэмны кантроль за своечасовым вяртаннем у бібліятэку выдадзенай літаратуры |
Пастаянна |
4 |
Арганізацыя фонду асабліва каштоўных выданняў і правядзенне перыядычных праверак захаванасці |
На працягу года |
5 |
Рамонт мастацкіх выданняў, метадычнай літаратуры, дзіцячай літаратуры з прыцягненнем вучняў |
У шосты рабочы дзень Другое паўгоддзе
|
6 |
Рух фонду - працэс паступлення і выбыцця дакументаў, якія адлюстроўваюцца ў бібліятэчнай уліковай дакументацыі |
На працягу года |
7 |
Правядзенне электроннай каталагізацыі паступіўшай літаратуры |
Пастаянна |
8 |
Пераацэначны каэфіцыент лічбавага множніка, які ўжываецца пры разліках кошту бібліятэчных фондаў |
У час спісання |
9 |
Зверка балансавага кошту фонду з коштам бiблiятэчнага фонду, які адлюстроўваецца ў бухгалтэрыі РАА |
У канцы года |
Работа з вучэбным фондам
1 |
Збор дакументаў аб плаце за карыстанне школьнымі падручнікамі Састаўленне справаздачы па звестках дакументаў за карыстанне школьнымі падручнікамі |
Верасень |
2 |
Карыстацца пастановай “Аб устанаўленні формаў уліковых дакументаў, якімі афармляюцца арганізацыі бібліятэчных фондаў устаноў агульнай сярэдняй адукацыі і выключэнне з іх дакументаў” |
|
3 |
Праверка фонду - перыядычны перападлік дакументаў
|
Кастрычнік |
4 |
Рух фонду - працэс паступлення і выбыцця дакументаў, якія адлюстроўваюцца ў бібліятэчнай уліковай дакументацыі |
На працягу года |
5 |
Здача навучэнцамі школьных падручнікаў у бібліятэку |
Май |
6 |
Падрыхтоўка пераліку падручнікаў па класах, якія плануюцца да выкарыстання ў новым навучальным годзе |
Чэрвень |
7 |
Перадача школьных падручнікаў у вучэбна-метадычны кабінет |
Чэрвень |
8 |
Выдача падручнікаў настаўнікам, вучням 1-11 класаў |
Чэрвень |
9 |
Спісанне навучальных дапаможнікаў па прычыне выкарыстання вучнямі |
Чэрвень |
10 |
Правесці спісанне навучальнага дапаможніка "Беларусь - наша Радзiма. Падарунак Прэзідэнта Рэспублікі Беларусь А. Р. Лукашэнкі першакласніку" |
Верасень |
11 |
Пераацэначны каэфіцыент лічбавага множніка, які ўжываецца пры разліках кошту бібліятэчных фондаў |
У час спісання |
Справачна-бібліяграфічная работа
№ |
Змест работы |
Тэрмін выканання |
1 |
Папаўненне і рэдагаванне картатэк |
На працягу года |
2 |
Вядзенне картатэкі перыядычных выданняў |
Пастаянна |
3 |
Абнаўленне старонкі “Школьная бібліятэка” на сайце ўстановы адукацыі |
Пастаянна |
4 |
Работа з праграмай “БібліЁграф” |
На працягу года |
Павышэнне кваліфікацыі
№ |
Змест работы |
Тэрмін выканання |
1 |
Асваенне інфармацыі з прафесійнага выдання “Бібліятэка прапануе”, вывучэнне загадаў, інфармацыйных лістоў, інструкцый па бібліятэчнай справе, перыядычных выданняў |
Пастаянна |
|
|
|
2 |
Наведванне раённага вучэбна-метадычнага аб’яднання бібліятэкараў, удзел у конкурсах, выставах і навукова-практычных канферэнцыях, прысутнасць на адкрытых мерапрыемствах. |
На працягу года |
3 |
Пашырэнне асартыменту бібліятэчна-інфармацыйных паслуг, павышэнне іх якасці на аснове выкарыстання новых тэхналогій: камп'ютэрызацыя бібліятэкі, выкарыстанне электронных носьбітаў, стварэнне відэатэкі, аўдыётэка |
На працягу года
|